Vychádzka na Kuklu

vyhliadka

Vyraziť treba z Bratislavy smerom na Pezinok a Modru. Za Modrou odbočte na Harmóniu a auto nechajte nad Hotelom pod Lipou pri autobusovej zastávke.

Cesta vedie najskôr okolo domov a penziónov, Harmóniu opustíte po poľnej ceste, ktorá sa čoskoro ponára do lesa. V miernom stúpaní postupujete ku sedlu Tri kopce, kde sa križujú hneď tri turistické značky – zelená, modrá – ktorou budete pokračovať na Kuklu a žltá na Fúgelku resp. Komárku.

Po modrej značke postupujete ďalej na Kuklu. Po vašej ľavej strane sa objavujú prvé skalky a najzaujímavejšou je skalka Čertove zuby, na ktorej sa nachádzajú cvičné lezecké cesty rôznej obtiažnosti.

Za Čertovými zubmi sa dostávate na hrebeň Kukly a po chvíli sa pred vami otvára vrcholová rovinka s rozhľadňou. Z Kukly klesáte dolu po modrej značke a terén je podstatne strmší. Nad križovatkou so žltou značkou sa vám otvára otvorený pohľad na hrad Červený Kameň. Keď prichádzate na žltú značku, pokračujte po nej ďalej smerom na Fúgelku

Pokračujete ďalej do sedla Tri Kopce. Zo sedla sa opäť púšťate po modrej značke, tentokrát smerom na Medvediu skalu. V prvých metroch stúpate do mierneho kopčeka a potom už len klesáte okolo niekoľkých malých skalných útvarov, roztrúsených v lese.

Prichádzame však ku jednému väčšiemu – je to horná Medvedia skala, na ktorej si môžete všimnúť horné istenia ďalších lezeckých ciest, pretože turistický chodník vedie priamo nad jej vrcholom. Ešte o kúsok nižšie sa nachádza dolná Medvedia skala – je to v tesnej blízkosti cesty na Zochovu chatu. Výhľad na ňu z chodník zakrývajú stromy, ak si ju chcet pozrieť zblízka, samozrejme sa to dá.

Za dolnou Medveďou skalou križujete cestu z Harmónie na Zochovu chatu a napájate sa na červenú značku, ktorá vás lesom privádza do vášho východiskového bodu v Modre – Harmónií.

Užitočné informácie:
Štart a cieľ: Modra – Harmónia
Čas a vzdialenosť: 3–4 hod/11 km
Náročnosť: nenáročná túra s miernym prevýšením

Tento článok sme uverejnili v spolupráci s www.trekker.sk , web združujúci záujemcov o outdoorové činnosti a zároveň ľudí, čo majú radi prírodu.

Originál vznikol 28.10.2007

Harmónia
Modra

Otváracie hodiny:

Odporúčame

ihriská a parky

Vodárenská záhrada

Oddýchnite si vo Vodárenskej záhrade, ktorá je pre vás otvorená každý deň. Nachádza sa v areáli múzea, v tesnej blízkosti...Viac
vyhliadka

Drevená rozhľadňa na Kolibe

Pozrite sa z výšky 15-tich metrov na Bratislavu. Nová rozhľadňa na Kamzíku vám ponúkne jedinečný výhľad.Viac
divadlo

Websterovci: Lili a ukradnutá sieť

Dezorzovo lútkové divadlo v spolupráci s Bratislavským kultúrnym informačným strediskom a Vysokou školou múzických umení v...Viac
21.4.2024 - 21.4.2024 / DPOH
odporúčame!
festival

Urban Market 2024 (Spring Edition)